Cekilis / Rüzgarın Uzerindeki Sehir

Rüyalarımda hep uçarım ya da süper kahramanlara özgü manevralarla binaların, tepelerin üzerinden zıplarım. Çocukluğumdan beri hem de..(A.Ö.)

Anne olduktan sonra ise (A.S.) rüyalarim çesitlendi. Birşeyleri kaybedip, unutup kan ter içinde uyanmalara başladım. Öyle ki uyandığımda rüyamda kaybettiğim eşyayı gerçekten kaybedip kaybetmediğimi kontrol eder oldum.
Bazen de kaybetmedigim bir eşyayı bulup durduk yere sevindiğim.
Ha bir de rüyamda nerede oldugunu hatırladığım oluyor, o da bambaşka ilginç bir durum olsa gerek..

Artık konunun ehli arkadaşlarım bu durumu nasıl yorumlar, hangi kliniğe yönlendirir bilemiyorum ama bana hayalle gerçeğin karışmasına dair çok "gerçek" bir duygu verdi.

Hayal dünyası, simulakr, sanal gerçeklik, paralel evren ..falan filan..birşey dönüyor orası kesin :P

Behiç Ak kitaplarindaki hayal dunyası, rüyalarimdaki çocuğun dünyasına o kadar benziyor ki!

Kaleminden dökülen sözcüklerle ve harika resimlemesiyle Behiç Ak bir Hayal Ülkesi mimarı!

Sanki kalemi bırakıverse o güzelim ülke yıkılıverecek, rüyalar son bulacak gibi..
Elime aldığım her kitabında cocuksu bir heyecanla ve mutlulukla doluveriyorum.
Zaten bence bu kitaplar çocuklardan once büyüyememiş ebeveynler için yazılmış. Hani 34 yaşında olup da hala çocuklu, macera adalı, masalsı filmler izleyen yetişkinler için!

Sinemanın Tim Burton, Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet, Hayao Miyazaki, Sylvain Chomet, Jafar Panahi, Majid Majidi, Bahman Ghobadi, Emir Kusturica ... gibi isimleri bu delilikten daha çoook ekmek yer :)

Bu isimleri birbiriyle ilişkisiz bulacaklara peşinen söyleyeyim, işte hepsinde ortak olan o lezzet var ya hani? Oradan menkul..

Rüzgarin Üzerindeki Sehir, bir hayal ülkesi mimarının tam da o lezzette yazdığı ve resmettiği harika bir kitap!
Her sayfanın, metinle birlikte akan ancak bambaşka oyküler bırakan onlarca detayla dolu olması da nev'ine ozgü..
Rüzgara binerek uzak ülkelere ziyarete giden, şimşeklerin ateşinde ekmek yapıp, gökyüzünden meyve toplayan sehir insanları rüzgarın götürdüğü her yere mutluluk taşıyorlar!

Rüzgarın Üzerindeki Şehir
Behic Ak / Can Çocuk
4+

"Her yaşa"















Başlıkta çekiliş demiştim ben degil mi?
Az kalsın unutuyordum.
Bloğun ilk çekilişi, bir nevi açılış hediyesi "Rüzgarin Üzerindeki Şehir".
Facebook'ta nobetci blog sayfasını beğenip bu tanıtımı herkese açık biçimde profilinde paylaşan 1 kişi, randomla yapacağımız cekilişle kitabın sahibi olacak.

Sayfayı beğenip, yazıyı herkese açık biçimde profilinizde paylaştıktan sonra alta "begendim, paylaştım" diye yorum bırakmanız yeterli.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement