Masal Devi Şigibo!

Can sıkıntısıyla televizyonu açtım, ama her kanalda da söylenip duracak birşeyler buluyorum. Yakın arkadaşlarla geleneğimizdir zaten, birlikte birşeyler izlenecekse ille de gülünecek, kıyasıya eleştirilecek, çekirdek çıtarken kabuklarını birbirimizin suratına püskürtmemeyi başararak kahkahalı kritikler yapılacak.
Bizim bu gülmeli tv seanslarımız A.Ö. idi tabi. Ne zaman ki anne olduk, tv yeniden icat edildi. Artık sadece çizgi film izlenebilen rengarenk bir kutu olmuştu. Pepe izleyen çocukların anneleri için dayanışma gruplarına katılmayı düşündük. Ardından Caillou 'nun ebeveynlerinin örnek davranışlarıyla yüzümüz kızardı. Afacan çocuk Toto'yla tanıştığımızda Caillou'nun babasının sürekli evde kalarak nasıl para kazandığını açıklama sıkıntımız katmerlendi. Çünkü şu Toto denen afacanın annesiyle babası ayrıydı. Down sendromlu bir çocuğun çok sevdiğimiz cizgi filmi Punky'de ise babanın neredeyse yok olması başka bir sıkıntıydı. Tüm bunlardan çıkarılan baba temalı bazı mesajların karmaşasını gidermeye çalıştık. Anlayacagınız her tv saati sonrasında sıfırcı hoca tarafindan sorgudaydım.

-Anne benim babam da artık gelmeyecek mi.
-Anne babam işyerinde mi uyuyacak?
-Caillou'nun babası ne iş yapıyor?
-Benim babam niye evde değil. Babamı çok özledim!
-Anne Toto'nun babası da çok çalışıyor değil mi?

Dağıldım, toparlıyorum :)

Geç mesaiden dönen 'Musabbabası' ile televizyona bakınıyoruz. Nasılsa o gün mesaim bitmiş ama ben bitmemişim.
Kanalları gezerken döndüğüm  'kritik yapma hastalığı'  emareleri, 'Masal Devi Şigibo'yla karşılaşınca kesiliverdi. İşte izlenecek birşey!
Trt'de çocuk kitabı konuşulan bir yayın! Ustelik yayındakiler bizzat yazar ve çizerler! -öyleydi diye hatırlıyorum-
Keyifle ve heyecanla yayını izledikten sonraki gün  Şigibo ile tanışmak üzere soluğu kitabevinde aldık.

Çok fazla masal bilen, sevimli mi sevimli dev Şigibo anlattı; minik kedicik Nekibuki'yle beraber keyifle dinledik. Çocuklara binbir gece masalları tadındaki kitabı her satırını ezberleyecek kadar çok okuduğumuz halde hala kitaplığımızın en nadide parçalarından biri.
Kimseyle paylaşılamayan, es kaza kaybedip de ayrı kalındığında uykusuz nobetlere, minik krizlere sebep olanından!

Dev Şigibo'nun omuzlarında güvenle seyahat ederek her taşın altında annesini arayan kayıp kedicik Nekibuki gibi minik okur da bitmek bilmeyen masallardan dolayı pek keyifli!

Her yeni masalın sonunda Nekibuki'nin annesine kavuşmasını bekleyen oğlum bir süre sonra oluşan kaygıyla kazan kaldırınca doğrudan 308.sayfayı okuduk. Baştan başlayıp, 'Bir masal daha anne, lütfeeen!' nidalarıyla çıkılan yolculuklar artmış, ama uyku her seferinde erken davranmışsa size de önerim minik okuru daha fazla üzmeyin.

Masal Devi Şigibo / Nehir Aydın Gökduman
Nesil Çocuk
5+ *

Resimleyen: Sevgi Gamgam

*Pekala 3 yaştan itibaren de okunabilir. Minikler isterse..






0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement