Hezarfen'le Bir Gün

Oğlum kâh süpermen olup uçuyor, kâh sıpa-ydırmen olup sağa sola ağ bulaştırıyor. Tanımıyor Seyid Onbaşı'yı, Hezarfeni, Sinan'ı..oysa ki onlar öyle munasebetsiz mi, olur olmadik belirsin, sağa solu kirletsin. Anlatıyorum elbette ama bir gün Seyid Onbaşı günüyse yirmidokuz gun Sıpaydır günü. Bahsettigim gerçek kahramanların ardında ne dev bütçeli sinema filmleri var ne de adamakıllı bir emeğin ürünü olan yazın. Hep konjonktür edebiyatı, gelir getiren meta tadında "bizim masallar". Hep dediysem, biz beklentileri o kadar once düşürmüşüz ki bu konudaki çocuk edebiyatı ürunlerinin bir gün süzgecin üzerinde bizim icin de birseyler bırakacak kadar ele avuca gelir hal alacağı  günlerin avuntusuyla yetinmişiz. Varsın yalın ama güçlü edebi eserler aramayalım, sinema filmlerini de boşver. Yakınmayalım da hal çaresine bakalım dedik. Elimizde ne varmış diye bakınırken Ünlülerle Bir Gün serisiyle tanıştık.

Seriden bir kitap aldık henüz, sağlamcıyızdır çok :)
İlk okumayı baba ogul yaptılar. Söyle bir uzaktan aldım ifadelerini, iyi gibi geldi. Aldım elime biraz da ben okudum inceledim. Böyle kıymetli bir çabayı eleştirmek istemedigimden asgari müşterekte bir çocuk kitabından beklentilerimizi bulduk diyebilirim. Bu tür eserler bizde ihtiyaca binaen, telaşla ve heyecanla hazırlandıgından fazlaca didaktik ve alışılmıs olabiliyor.  Öğretmek degil sadece tanıstırmanın gücünü keşfederse bizim yayıncılar, yalın ve güçlü bir şekilde sahne alırsa bizim kahramanlar, dunyanin en süper yalancı kahramanlarını döverler. Birgün o da olacak. O olana kadar bu seri bir harika! Seri derken..Hezarfen..

Hezarfen'le Bir Gün / Ünlülerle Bir Gün
Mustafa Orakçı
Timaş

* 7+ yazıyor olsa da rahatlıkla 5+ diyebiliriz.





0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement