Allah Beni Seviyor!

Okul öncesi çocuklara Allah'ı anlatmak çok incelikli bir iş. Soyut düşünme yetenekleri geliştikçe sordukları, soracakları sorulara doğru cevaplarla karşılık vermek..
Ben bu konuda o kadar okuyup araştırmış olmama rağmen gafil avlandığımı bilirim. Belki de fazla erken yapılan o okumalar, pratikle birleşmediğinden karşılaştığınız o kritik anlarda önünüzü aydınlatamıyor.
Oğlumun ilk sorularından biri zihnime kazınmıştır:

-Anne, herşeyi Allah yarattı değil mi?
-Evet, oğlum.
-Kötü insanları da mı Allah yarattı?
-eee (nereden ve nasıl başlasam bekleyişi..)
-Allah kötüleri sevmez ki kötü insanları neden yarattı öyleyse?

O gün Allah'ın insanları kötü olarak yaratmadığını söyledim. Herkesin doğduğunda iyi olduğunu.
(Hristiyanlıkta gunahkar olarak doğanın İslam'da günahsız doğdugunu anlatacağim belki bir gün, çok ileride bir gün..karşılaşınca soracak, karşılaştırmalı olarak ilerleyeceğiz.)
Kötü şeyler yapan insanlara iyi olmaları için  Allah'ın fırsat verdiğini, çok ama çok affedici olduğunu anlattım.
Yüzü aydınlandı, "Allah bizi çok seviyor!" dedi.

Aradan bir yılı aşkın süre geçtiğinde oğlumun zihnindeki kötü ve iyi kavramını daha net görmeye başladım. Iyiler ve kötüler diye dünyayı ikiye ayırmıştı kafasında. Oyunlarında hep iyilerle kötüler savaşıyor, süper kahramanları var.
Tamamen yanılıyor değildi ama ona iyi ve kötüyü anlatma zamanının geldiğini; kötü/yanlış bir davranış gerçekleştirdiğinde, bu davranışın onu külliyen değiştirdiğini zannetmesi üzerine anladım. Yanlış davranışlarında "kötü" olduğuna kanaat getirip, derin bir suçluluk, suçlanmışlık duygusuyla savunmaya geçişi, öfkesi sonunda ona :
- İyi ve kötü insanlar değil, iyilik ve kötülük yapan insanlar vardır oğlum. Bazen kötü olduğunu sandığımız insan da iyi birşey yapar. Çünkü kötü insanların içinde de iyi şeyler olabilir, dedim..
Kötü davranışlar seni kötü yapmaz, sadece kötülük yapan iyi bir insan olursun. Bunu düzeltmek için şansın var.
Üstelik bu dünyada hata yapmaya en çok hakkı olanlar çocuklardır. Daha çoook hata yapacaksın, çünkü öğreniyorsun ve ben buna hazırlıklıyım, dedim.
Arada bir tüm bunları ona hatırlatmam gerekiyor, sakince dinliyor ve rahatlıyor.

Çok temel birşey var ki okul öncesi çocuğa değerler eğitimi veriliyorsa cehennemden degil cennetten; azabtan degil, rahmetten bahsetmek gerekiyor. Ancak okul oncesi degerler egitimi veren kurumlar çocuklarla cehennemi ve şeytanı tanıstırabiliyor.
Bu kadar hassas bir konunun saglam ellerden, saglam dillerden, saglam kilavuzlardan dinlenmesi ve okulla ailenin ihtilaf içinde olmaması çok önemli..

Okul öncesi dönemde sevgi ekseninde yaratıcıyla tanıştıran, Allah sevgisini minik yüreklere nakşeden degerli bir eser, "Allah Beni Seviyor".
Yazar ve danışman ekibine, eseri kitaplığımıza kazandıran değerli yayıncılarına müteşekkiriz.

Allah Beni Seviyor
(Ayetlerle Değerler Eğitimi,)
Ayşe Sevim, Fatma Işık
Danışman,  Kudret Eren Yavuz
Resimleyen, Sevgi İçigen
Timaş Yayınları,
384 sh, Karton Kapak
Yaş; Sorular başladığında?





0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement