Benim Bir Karışım

Blog tıngır mıngır yol alalı bir yılı aşkın süre geçmiş de her nasılsa nasıl geçtiğini anlayamamışım bile. Geriye dönüp hala yazılmayı bekleyen, boynu bükük kitap dostlarımızı fark edince hayret ettim. Ben neyden bahsettim ki mesela "Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor"dan bile bahis yoksa? . Demem o ki bahsi geçenler, geçmeyenlerin teminatıdır 😀 
Behiç Ak'ın Tombiş Kitapları'ndan "Benim Bir Karışım" elimizden düşmüyor bu günlerde. Memo'nun sıradışı düşünce dünyasıyla yola çıktığımız serinin öyküleri her defasında yakın arkadaşı Tombiş'in "mantıklı" cevaplarıyla sona eriyor. O kadar mantıklı cevaplar ki, başka şartlar altında sıkıcı olabilirdi. Ama Memo'nun durumunda Tombiş'in cevapları gerçekten çok eğlenceli. Her hikayenin ayakları yere basan, düz bir adamı yok mudur zaten? İste Bu hikayelerin düz adamı da Tombiş. 
Memo bu sefer elleriyle bozmuş kafayı. Meraklı çocuk tabii, azıcık da endişeli. Elleri ne kadar da küçük, ya hep öyle kalırlarsa?
İşte bu soruyla başlıyor hikaye.
Zeynep'in bir karışı, Memo'nun bir karışından büyük mü acaba? Onu bilmem ama Zeynep'in bir karışının sekiz nota olduğunu biliyorum.
Abisinin bir karışı, Amerika'yla Avrupa arasındaki mesafe kadar.
Annesinin bir karışı sekiz saat,
Babasının bir karışı ay kadar,
Ayla'nın bir karışı, nanik!
Batıdan Gelen Vahşiler topluluğunun gitaristi Ahmet'in bir karışı, vücudunun sekizde biri.
Ressam Kadir Bey'in bir karışı resimleri,
Oyuncu Selahattin Abi'nin bir karışı, bir aylık telefon faturasının ödenmesi ya da üç gecelik akşam yemeği demek.
... 
daha da fazla ilginç cevaptan sonra Tombiş'in bir karışı, bir karışı kadar işte! 
ve benim bir karışım, "Benim Bir Karışım"kadar! yani..hemen hemen!
Bir Tombiş değilim ama fena sayılmam yani. 😀
Tamam tamam kabul, biraz daha düşünmeliyim.



*Tombiş serisi kitapları Odtü basımıyla okuyoruz ancak yeni basımları Günışığı'ndan sanıyorum.

Tombiş Kitaplar Dizisi / Benim Bir Karışım
Yazan ve Resimleyen, Behiç Ak
Odtü Yayıncılık
* Günışığı Kitaplığı
5+



























0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement