Kemancı Ayı Masalı

Başaramama kaygısından ötürü çabalamayan biri,
Ya da sevmiyor şu keman denen illeti!
Keman çalmayı istemeyen bir çocukla, tek tutkusu keman  çalmak olan bir ayının öyküsü bu.
"Aman ben yapamadım, çocuğum yapsın" annesi var bir tane de 😃
Yazar ve illüstratör Fatih Erdoğan'ın bu neşeli eseri, yine bir hikayeye götürdü beni.
Yurt odasında keman çalışırken ağlatmak yerine bas bas bağırtan, nihayetinde aldığı ihtarlar sonucunda çalışacak yer de bulamayınca kemanından olan bir kızın hikayesi.
Bingo'yu cok iyi anladım doğrusu. 
Neyse ki çalışacak bir yer buluyor o! Su altı mağarasında mevsimler geçirmeden önce, türlü macerayla sınanıyor keman tutkusu. Kış uykusundan uyanınca bizim Bingo, çalmakta alıyor soluğu! Ormanı dolduran müthiş keman sesinin guzelliğiyle mest oluyor ahali.
Doğrusu ya keman çalmam için baskı yapan bir annem olsa, hikayeyi başlatan çocuk gibi ativerirdim kemanımı yayımı camdan aşağı.
Biri attı, diğeri tuttu bu masal da böyle başladı işte.
Yazarın bir şarkı gibi akan harikulade üslubuyla eğlenceli bir masal Kemancı Ayı'nın Masalı.
Aslında onu tanıyorsunuz muhtemelen. Ancak ben kendisiyle şimdi tanışmanın mahcubiyetindeyim. Eh, Vikipedia sağolsun.
Daha 1980 yılında, ben henüz doğmamışken Mavibulut Yayınları'nı kurmuş yazar. 1990-2000 yılları arasında ilk Çocuk Edebiyatı dergisi Kırmızıfare'nin ve ilk Çocuk Edebiyatı Araştırmaları dergisi Binbir Kitap'ın editörlüğünü yapmış. Istanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü'nde doktorasını yapıp Çocuk Edebiyatı üzerine dersler veren yazarın yazılmış çok sayıda eseri var.

*Keman sesinde hüzünle hatıralara dalan ve annesiyle babasını düşünen kahramanımız Bingo, belli ki hayli büyüyüp evden ayrılmış."Ah ne güzeldi çocukluğum!"
Bizim hassas kitapkurdu bu detayla hüzünlenip "büyümek istemiyorum" demediyse sizinkiler birşeycik yapmaz bence. Ama muhtemel dönemsel krizler için aklınızda bulunsun. 

Kemancı Ayı Masalı
Yazan ve Resimleyen, Fatih Erdoğan
Mavibulut Yayınları
2+ ve büyümeye dirençlilere










0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement