Küçük Eşek ve Canavar Buu!

Analı oğullu fantastik eserler merakımız dolayısıyla hayli zamandır merak ettiğimiz Küçük Eşek serisine Canavar Buu ile başladık.
Ne de iyi yaptık!
İnsan bilmediğinden , tanımadığından korkar ya.
Bizim Küçük Eşek'in macerası tam da böylesi.
Küçük Eşek ve Yak, arkadaşlar. Birlikte çıkıyorlar tepenin üstünde uçurtma uçurmaya. Küçük Kelaynak yokuşa doğru ipinden çeke çeke getirdiği kamyonuyla sesleniyor: "Düt düt düüüt, çekilin yoldan! Yak, bak bende ne var, benimle oynar mısın?"
Yak vedalaşiyor Küçük Eşek'le ve gidiyor Kelaynak'ın ardı sıra.
"Anne ben de kamyon istiyorum"diye sesleniyor Küçük Eşek, üzgün ve yalnız.
Burada dondurup araya giriyorum.
Küçük Eşek'in annesi bir kamyon bulamasa ne yapar? Tabii yaa, Marabu! Marabu'nun kayıp çorabından bahsetmenin tam zamanı!
Hayali bir canavar, onun çorabı.. hayali bir arkadaş olarak realize edilebilecek öykü hem içimdeki çocuğu sevindirdi hem onun annesini neşelendirdi. İşte tam da bunu yaparak.
Ha siz çaktırmayın tabii, hayali falan değil o arkadaş! 😉
Tekrar oynatıyorum. :
Küçük eşek annesinin telaşını görüp duralıyor. Kimmiş ki bu Marabu? Çorabı buradaysa  kendi nerede? Çorabı yoksa kim almış? Neden herkes korkuyor ki ondan?
Küçük eşek yeni bir arkadaş ediniyor. Dev gibi bir arkadaş.
Ayaklarında uzun çoraplarıyla oturuyor karşısına Küçük Eşek'in.
Birlikte oynarlarken kim geliyor tahmin edin?
Yak!
Bir süre onları izledikten sonra Küçük Eşek'in annesine: "Onun arkadaşı ben değil miyim?"diye soruyor.
Bu soru, annenin soruya cevabı, bazen iki kişinin yalnız oynamasının doğallığı bu tatlı masalla beraber çok güzel detaylar.
Hollandalı yazar Rindert Kromhout'un Gül Özlen'in çevirisiyle okuduğumuz kitabı, seslendirme yaparken ilkin üslup olarak beni duraklattı.
Yak ne söylemiş, hay Allah onu Küçük Eşek mi söylemişti! 
-Anne o ses Yak'ın sesi. Küçük Eşek'i şöyle yapıyordun. Hebahubabula 😃
Ancak sonraki okumalarda üsluba da alıştık.
Annelik  bir sanat değilse nedir arkadaş, söyleyin bana? 😀
Sigortasız işçilik, çok fonksiyonlu robotluk vs.girmeyelim oralara, neyse.

Küçük Eşek ve Canavar Buu!
Yazan, Rindert Kromhout
Resimleyen, Annemarie Van Haeringen
Çeviren, Gül Özlen
Can Çocuk
4+ ve her yaşa!
















0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement